New international recommendations and requirements for non-medical imaging exposure
Nove međunarodne preporuke i zahtevi u vezi izlaganja u nemedicinske svrhe
Konferencijski prilog (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
BSS Directive 2013/59 entered into force on the 6 February 2014 requiring the Member
States to adopt legislation (laws, regulations and administrative provisions) in order to
harmonise their national legislation with requirements of this Directive until 6
February 2018. This Directive explicitly defines „non-medical imaging exposure” as
deliberate exposure of individuals for other than medical purposes. Those planned
exposure situations, if justified need to be subject to the appropriate regulatory
framework for optimization of protection, exemption, notification, authorisation,
inspection and law enforcement in order to insure safety in operation. The most
challenging part is a justification process of „non-medical imaging exposure“ taking
into account that regulatory radiation protection authorities have limited responsibility
in decision making process. BSS Directive recommends regular periodical review of
justified practices involving deliberate exposure of humans for no...n-medical imaging
purposes taking into account new technologies available, magnitude of radiological
exposure during screening and other screening objectives. Dose constrains for different
categories of exposures (public exposure, occupational exposure) depending on
particular application, should be established and used in the optimisation of protection.
In addition, appropriate regulatory control should be established and enforced as well
as the stakeholder dialoge and the provision of information responsive to stakeholders
concerns.
BSS direktiva 2013/59 stupila je na snagu 6. februara 2014. godine. To znači da su
države članice u obavezi da usvoje legislativu (zakone, uredbe i upravne odredbe) kako
bi uskladile svoje nacionalno zakonodavstvo sa zahtevima ove Direktive do 6. februara
2018. godine. Ova Direktiva jasno definiše „nemediciska izlaganja“ kao namerna
izlaganja pojedinaca u svrhe koje nisu medicinske. Ukoliko su ove situacije planiranog
izlaganja opravdane potrebno je da budu deo regulatornog okvira tj. da se na njih
primenjuju zahtevi za: optimizaciju zaštite, izuzimanje, prijavljivanje, odobrenje delatnosti kao i inspekciju i sprovođenje propisa a u cilju obezbeđivanja sigurnosti tokom
rada. Najzahtevniji deo je proces opravdavanja nemediciskih izlaganja imajući u vidu
da regulatorna tela za zaštitu od zračenja imaju ograničenu odgovornost u procesu
donošenja odluke o opravdanosti delatnosti. Preporuka BSS direktive je da se periodično vrši revizija opravdanih delatnosti koje uključuju namerna... izlaganja ljudi u
nemedicinske svrhe uzimajući u obzir nove dostupne tehnologije, stepen izlaganja
zračenju tokom skrininga i druge ciljeve skrininga. U procesu optimizacije zaštite
potrebno je uspostaviti i primenjivati ograničenja doza za različite kategorije izlaganja
(izlaganje stanovništva, profesionalno izlaganje) u zavisnosti od pojedinačne primene.
Takođe, potrebno je uspostaviti i primenjivati odgovarajuću regulatornu kontrolu kao i
sprovoditi dijalog i obezbediti odgovarajuće informacije u vezi sa pitanjima svih
zainteresovanih strana.
Izvor:
29. симпозијум ДЗЗСЦГ : зборник радова, 2017, 397-402Izdavač:
- Београд : Институт за нуклеарне науке "Винча" : Друштво за заштиту од зрачења Србије и Црне Горе
Napomena:
- Зборник радова : XXIX симпозијум ДЗЗСЦГ : Сребрно језеро, 27-29. септембар 2017. године
URI
https://vinar.vin.bg.ac.rs/handle/123456789/8305https://plus.sr.cobiss.net/opac7/bib/245691404
http://dzz.org.rs/wp-content/uploads/2013/06/Zbornik_XXIX_Simpozijum_DZZ_SCG_Srebrno_jezero_2.pdf
Kolekcije
Institucija/grupa
VinčaTY - CONF AU - Joksić, Jasminka D. AU - Rafajlović, Stefan AU - Radenković, Mirjana PY - 2017 UR - https://vinar.vin.bg.ac.rs/handle/123456789/8305 UR - https://plus.sr.cobiss.net/opac7/bib/245691404 UR - http://dzz.org.rs/wp-content/uploads/2013/06/Zbornik_XXIX_Simpozijum_DZZ_SCG_Srebrno_jezero_2.pdf AB - BSS Directive 2013/59 entered into force on the 6 February 2014 requiring the Member States to adopt legislation (laws, regulations and administrative provisions) in order to harmonise their national legislation with requirements of this Directive until 6 February 2018. This Directive explicitly defines „non-medical imaging exposure” as deliberate exposure of individuals for other than medical purposes. Those planned exposure situations, if justified need to be subject to the appropriate regulatory framework for optimization of protection, exemption, notification, authorisation, inspection and law enforcement in order to insure safety in operation. The most challenging part is a justification process of „non-medical imaging exposure“ taking into account that regulatory radiation protection authorities have limited responsibility in decision making process. BSS Directive recommends regular periodical review of justified practices involving deliberate exposure of humans for non-medical imaging purposes taking into account new technologies available, magnitude of radiological exposure during screening and other screening objectives. Dose constrains for different categories of exposures (public exposure, occupational exposure) depending on particular application, should be established and used in the optimisation of protection. In addition, appropriate regulatory control should be established and enforced as well as the stakeholder dialoge and the provision of information responsive to stakeholders concerns. AB - BSS direktiva 2013/59 stupila je na snagu 6. februara 2014. godine. To znači da su države članice u obavezi da usvoje legislativu (zakone, uredbe i upravne odredbe) kako bi uskladile svoje nacionalno zakonodavstvo sa zahtevima ove Direktive do 6. februara 2018. godine. Ova Direktiva jasno definiše „nemediciska izlaganja“ kao namerna izlaganja pojedinaca u svrhe koje nisu medicinske. Ukoliko su ove situacije planiranog izlaganja opravdane potrebno je da budu deo regulatornog okvira tj. da se na njih primenjuju zahtevi za: optimizaciju zaštite, izuzimanje, prijavljivanje, odobrenje delatnosti kao i inspekciju i sprovođenje propisa a u cilju obezbeđivanja sigurnosti tokom rada. Najzahtevniji deo je proces opravdavanja nemediciskih izlaganja imajući u vidu da regulatorna tela za zaštitu od zračenja imaju ograničenu odgovornost u procesu donošenja odluke o opravdanosti delatnosti. Preporuka BSS direktive je da se periodično vrši revizija opravdanih delatnosti koje uključuju namerna izlaganja ljudi u nemedicinske svrhe uzimajući u obzir nove dostupne tehnologije, stepen izlaganja zračenju tokom skrininga i druge ciljeve skrininga. U procesu optimizacije zaštite potrebno je uspostaviti i primenjivati ograničenja doza za različite kategorije izlaganja (izlaganje stanovništva, profesionalno izlaganje) u zavisnosti od pojedinačne primene. Takođe, potrebno je uspostaviti i primenjivati odgovarajuću regulatornu kontrolu kao i sprovoditi dijalog i obezbediti odgovarajuće informacije u vezi sa pitanjima svih zainteresovanih strana. PB - Београд : Институт за нуклеарне науке "Винча" : Друштво за заштиту од зрачења Србије и Црне Горе C3 - 29. симпозијум ДЗЗСЦГ : зборник радова T1 - New international recommendations and requirements for non-medical imaging exposure T1 - Nove međunarodne preporuke i zahtevi u vezi izlaganja u nemedicinske svrhe SP - 397 EP - 402 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_vinar_8305 ER -
@conference{ author = "Joksić, Jasminka D. and Rafajlović, Stefan and Radenković, Mirjana", year = "2017", abstract = "BSS Directive 2013/59 entered into force on the 6 February 2014 requiring the Member States to adopt legislation (laws, regulations and administrative provisions) in order to harmonise their national legislation with requirements of this Directive until 6 February 2018. This Directive explicitly defines „non-medical imaging exposure” as deliberate exposure of individuals for other than medical purposes. Those planned exposure situations, if justified need to be subject to the appropriate regulatory framework for optimization of protection, exemption, notification, authorisation, inspection and law enforcement in order to insure safety in operation. The most challenging part is a justification process of „non-medical imaging exposure“ taking into account that regulatory radiation protection authorities have limited responsibility in decision making process. BSS Directive recommends regular periodical review of justified practices involving deliberate exposure of humans for non-medical imaging purposes taking into account new technologies available, magnitude of radiological exposure during screening and other screening objectives. Dose constrains for different categories of exposures (public exposure, occupational exposure) depending on particular application, should be established and used in the optimisation of protection. In addition, appropriate regulatory control should be established and enforced as well as the stakeholder dialoge and the provision of information responsive to stakeholders concerns., BSS direktiva 2013/59 stupila je na snagu 6. februara 2014. godine. To znači da su države članice u obavezi da usvoje legislativu (zakone, uredbe i upravne odredbe) kako bi uskladile svoje nacionalno zakonodavstvo sa zahtevima ove Direktive do 6. februara 2018. godine. Ova Direktiva jasno definiše „nemediciska izlaganja“ kao namerna izlaganja pojedinaca u svrhe koje nisu medicinske. Ukoliko su ove situacije planiranog izlaganja opravdane potrebno je da budu deo regulatornog okvira tj. da se na njih primenjuju zahtevi za: optimizaciju zaštite, izuzimanje, prijavljivanje, odobrenje delatnosti kao i inspekciju i sprovođenje propisa a u cilju obezbeđivanja sigurnosti tokom rada. Najzahtevniji deo je proces opravdavanja nemediciskih izlaganja imajući u vidu da regulatorna tela za zaštitu od zračenja imaju ograničenu odgovornost u procesu donošenja odluke o opravdanosti delatnosti. Preporuka BSS direktive je da se periodično vrši revizija opravdanih delatnosti koje uključuju namerna izlaganja ljudi u nemedicinske svrhe uzimajući u obzir nove dostupne tehnologije, stepen izlaganja zračenju tokom skrininga i druge ciljeve skrininga. U procesu optimizacije zaštite potrebno je uspostaviti i primenjivati ograničenja doza za različite kategorije izlaganja (izlaganje stanovništva, profesionalno izlaganje) u zavisnosti od pojedinačne primene. Takođe, potrebno je uspostaviti i primenjivati odgovarajuću regulatornu kontrolu kao i sprovoditi dijalog i obezbediti odgovarajuće informacije u vezi sa pitanjima svih zainteresovanih strana.", publisher = "Београд : Институт за нуклеарне науке "Винча" : Друштво за заштиту од зрачења Србије и Црне Горе", journal = "29. симпозијум ДЗЗСЦГ : зборник радова", title = "New international recommendations and requirements for non-medical imaging exposure, Nove međunarodne preporuke i zahtevi u vezi izlaganja u nemedicinske svrhe", pages = "397-402", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_vinar_8305" }
Joksić, J. D., Rafajlović, S.,& Radenković, M.. (2017). New international recommendations and requirements for non-medical imaging exposure. in 29. симпозијум ДЗЗСЦГ : зборник радова Београд : Институт за нуклеарне науке "Винча" : Друштво за заштиту од зрачења Србије и Црне Горе., 397-402. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_vinar_8305
Joksić JD, Rafajlović S, Radenković M. New international recommendations and requirements for non-medical imaging exposure. in 29. симпозијум ДЗЗСЦГ : зборник радова. 2017;:397-402. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_vinar_8305 .
Joksić, Jasminka D., Rafajlović, Stefan, Radenković, Mirjana, "New international recommendations and requirements for non-medical imaging exposure" in 29. симпозијум ДЗЗСЦГ : зборник радова (2017):397-402, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_vinar_8305 .