Kešetović, Želimir

Link to this page

Authority KeyName Variants
b4f423db-2c79-4294-906f-9437cd8b043c
  • Kešetović, Želimir (1)
Projects
No records found.

Author's Bibliography

Strategic Communication in Terrorist Organization

Ćurčić, Milica; Kešetović, Želimir

(2017)

TY  - JOUR
AU  - Ćurčić, Milica
AU  - Kešetović, Želimir
PY  - 2017
UR  - https://vinar.vin.bg.ac.rs/handle/123456789/13212
AB  - Тhe strategic communication represents a complex process that harmonizes three key elements: the message, communication channels and audiences, in order to influence on people’s behavior according with the projected aim. The concept of strategic communication can be applied on terrorism in two ways, depending on stakeholders. It can be used by terrorists, who intend to achieve their goals through its influence on audience behavior, and also by the government of countries that implement principles of strategic communication in anti-terrorist operations. Terrorists recognize profit by strategic communications, and use its techniques according with a strategic communication management plan. Strategic Communication Management Process is made of next elements: analyze and develop the final desired end states and establish communication goals, analyze communication infrastructure, target audience(s) and select communication channels, develop and execute the strategic communication management plan, track and evaluate.
AB  - Стратегијска комуникација означава комплексан процес који усклађује три кључна елемента: поруку, комуникационе канале и публику, како би се извршио утицај на понашање људи у складу са пројектованим циљем. Kонцепт стратегијске комуникације може да се примени на тероризам на два начина, зависно од актера. Може бити коришћен од стране терориста који посредством утицаја на понашање публике теже да остваре своје циљеве и од стране влада држава које њене принципе имплементирају у своје противтерористичко деловање. Терористи препознају бенефите које носи стратегијска комуникација, па користе њене технике у складу са планом менаџмента стратегијске комуникације. Менаџмент стратегијске комуникације обухвата следеће активности: анализу и развој жељених крајњих циљева и успостављање комуникационих циљева, анализу комуникационе инфраструктуре, популације и избор комуникационих канала, развој и извршење плана стратегијске комуникације и праћење учинка и евалуацију.
T2  - Culture of Polis : Kultura polisa
T1  - Strategic Communication in Terrorist Organization
VL  - 14
IS  - 32
SP  - 171
EP  - 188
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_vinar_13212
ER  - 
@article{
author = "Ćurčić, Milica and Kešetović, Želimir",
year = "2017",
abstract = "Тhe strategic communication represents a complex process that harmonizes three key elements: the message, communication channels and audiences, in order to influence on people’s behavior according with the projected aim. The concept of strategic communication can be applied on terrorism in two ways, depending on stakeholders. It can be used by terrorists, who intend to achieve their goals through its influence on audience behavior, and also by the government of countries that implement principles of strategic communication in anti-terrorist operations. Terrorists recognize profit by strategic communications, and use its techniques according with a strategic communication management plan. Strategic Communication Management Process is made of next elements: analyze and develop the final desired end states and establish communication goals, analyze communication infrastructure, target audience(s) and select communication channels, develop and execute the strategic communication management plan, track and evaluate., Стратегијска комуникација означава комплексан процес који усклађује три кључна елемента: поруку, комуникационе канале и публику, како би се извршио утицај на понашање људи у складу са пројектованим циљем. Kонцепт стратегијске комуникације може да се примени на тероризам на два начина, зависно од актера. Може бити коришћен од стране терориста који посредством утицаја на понашање публике теже да остваре своје циљеве и од стране влада држава које њене принципе имплементирају у своје противтерористичко деловање. Терористи препознају бенефите које носи стратегијска комуникација, па користе њене технике у складу са планом менаџмента стратегијске комуникације. Менаџмент стратегијске комуникације обухвата следеће активности: анализу и развој жељених крајњих циљева и успостављање комуникационих циљева, анализу комуникационе инфраструктуре, популације и избор комуникационих канала, развој и извршење плана стратегијске комуникације и праћење учинка и евалуацију.",
journal = "Culture of Polis : Kultura polisa",
title = "Strategic Communication in Terrorist Organization",
volume = "14",
number = "32",
pages = "171-188",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_vinar_13212"
}
Ćurčić, M.,& Kešetović, Ž.. (2017). Strategic Communication in Terrorist Organization. in Culture of Polis : Kultura polisa, 14(32), 171-188.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_vinar_13212
Ćurčić M, Kešetović Ž. Strategic Communication in Terrorist Organization. in Culture of Polis : Kultura polisa. 2017;14(32):171-188.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_vinar_13212 .
Ćurčić, Milica, Kešetović, Želimir, "Strategic Communication in Terrorist Organization" in Culture of Polis : Kultura polisa, 14, no. 32 (2017):171-188,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_vinar_13212 .